Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna

Název

Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna

Popis

V roce 1980 byl pravidelný parní provoz na ČSD definitivně ukončen
První parní lokomotivy na našich železnicích pocházely téměř výhradně ze zahraničních strojíren. Domácí sériová výroba započala rokem 1900 v První českomoravské továrně na stroje v Praze. V roce 1920 zahajuje výrobu parních lokomotiv také plzeňská Škodovka. Postupně je však parní trakce nahrazena trakcí motorovou. Výroba parních lokomotiv je v plzeňské Škodovce ukončena v roce 1958 a o rok později i v ČKD Praha.
V sobotu se v železniční stanici ve Střelicích zastavila parní lokomotiva s označením 213.901, aby doplnila zásoby vody při cestě do Zastávky u Brna. Servis zajistil velitel SDH ve Střelicích pan Jaroslav Štveráček vozidlem CAS 32/9000/0 - S3R (Tatra 815) s kapacitou 9000 litrů.
Značení parních lokomotiv podle Ing. Kryšpína znamená, že pod číslem 213.901, na lokomotivě vyrobené v roce 1954 v ČKD Praha, se skrývají dvě hnané nápravy, nejvyšší dovolená rychlost je 40 km/hod. a tlak na jednu nápravu 13 tun.

Období

Statistiky

  • 24 fotek
  • 1 se líbí

Nastavení

Nahlásit album
Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna
Komentáře Přidat