Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.
 

fukanVIP

Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna

24 fotek 12.5.2012 - zobrazení 9 komentářů
V roce 1980 byl pravidelný parní provoz na ČSD definitivně ukončen
První parní lokomotivy na našich železnicích pocházely téměř výhradně ze zahraničních strojíren. Domácí sériová výroba započala rokem 1900 v První českomoravské továrně na stroje v Praze. V roce 1920 zahajuje výrobu parních lokomotiv také plzeňská Škodovka. Postupně je však parní trakce nahrazena trakcí motorovou. Výroba parních lokomotiv je v plzeňské Škodovce ukončena v roce 1958 a o rok později i v ČKD Praha.
V sobotu se v železniční stanici ve Střelicích zastavila parní lokomotiva s označením 213.901, aby doplnila zásoby vody při cestě do Zastávky u Brna. Servis zajistil velitel SDH ve Střelicích pan Jaroslav Štveráček vozidlem CAS 32/9000/0 - S3R (Tatra 815) s kapacitou 9000 litrů.
Značení parních lokomotiv podle Ing. Kryšpína znamená, že pod číslem 213.901, na lokomotivě vyrobené v roce 1954 v ČKD Praha, se skrývají dvě hnané nápravy, nejvyšší dovolená rychlost je 40 km/hod. a tlak na jednu nápravu 13 tun.
reklama
Vytvořte z tohoto alba:

Komentáře

přidat komentář

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.

Partneři

Visa Mastercard Maestro American Express Visa Electron