Pokračujte v prohlížení

Další alba autora

Podobná alba

Jestli se vám album líbí...

Také album můžete sdílet

Spustit prezentaci Zastavit
TIP Změny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotkuvideo tak objeví více lidí.
Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna
Komentáře Přidat
Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

Název

Parní lokomotiva - nádraží Střelice u Brna

Popis

V roce 1980 byl pravidelný parní provoz na ČSD definitivně ukončen
První parní lokomotivy na našich železnicích pocházely téměř výhradně ze zahraničních strojíren. Domácí sériová výroba započala rokem 1900 v První českomoravské továrně na stroje v Praze. V roce 1920 zahajuje výrobu parních lokomotiv také plzeňská Škodovka. Postupně je však parní trakce nahrazena trakcí motorovou. Výroba parních lokomotiv je v plzeňské Škodovce ukončena v roce 1958 a o rok později i v ČKD Praha.
V sobotu se v železniční stanici ve Střelicích zastavila parní lokomotiva s označením 213.901, aby doplnila zásoby vody při cestě do Zastávky u Brna. Servis zajistil velitel SDH ve Střelicích pan Jaroslav Štveráček vozidlem CAS 32/9000/0 - S3R (Tatra 815) s kapacitou 9000 litrů.
Značení parních lokomotiv podle Ing. Kryšpína znamená, že pod číslem 213.901, na lokomotivě vyrobené v roce 1954 v ČKD Praha, se skrývají dvě hnané nápravy, nejvyšší dovolená rychlost je 40 km/hod. a tlak na jednu nápravu 13 tun.

Období

12.5.2012

Statistiky

  • 24 fotek
  • - zobrazení
  • 1 se líbí

Nastavení

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Zakódované album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Nahlásit album
Reklama

Další alba autora

Podobná alba